måndag 1 juni 2009

1 Juni 2009

Tjena bloggen!

I dag har det varit jätte varmt här i i gammla Åstorp! Men skönt var det! 
Min dag har inte varit så speciell. Förutom en sak....

Ialla fall, idag vaknade jag typ klockan sex men steg upp klockan halv sju. 
Efter att ha gjort mig i årdin o sånt  började jag gå till plugget, Björnekullaskolan. (Skit bra skola!) PÅ vägen mötter man Mackan! Markus då. Du kan inte gissa vad han gjort! Jo han har rakat av hella håret! Vi snackade hela vägen til skolan . Där mötter man Rebecka. Första lektionen på dagen, gissa vad det är? Jo BIOLOGI! Skit! det e ju intressant, Genetiken, men man fattar typ..nada! Alla i klassen kacklar som in i bara den! 
Efter femtio minuters biologi o fem minuter rast, för att hämta böcker o gå till nästa lektionssal hade vi matte. Ekvationer, Det e kul det! Enlig mig. Men många i min klass,  typ alla hatar det. Men jag tycker om det bara för att man 'tänker' enligt mig. 
Svenskan var som vanlig.  Vi håller på att avsluta satsdelar.  På onsdag har vi prov, jippi! NOT!
När man var klar med svenskan hade vi historia. Där spelade vi ett spel. Tjejerna mot killarna. Frågesport. Det blev jämt. 
Lunchen var jätte god! Pottatisbullar elr vad de nu heter. Ialla fall var de goda! PÅ musiken som var härnext sjön vi! Fick sluta tjugo minuter tidigare! Allvar! Schysst va?! På idotten fick man välja om man skulle springa skolrundan, två varv elr spela basket. Alla i klassen utom fyra valde basket. 

Japp det var skoldagen. När man kom hem gjorde man matteläxan tjugotre. Hjälpte mamma i köket sedan. Typ vid halv fem ringde Simone, min bästis! Och den mest underbara bästisen i universum! Vi var till åtta. Efteråt hjälpte man mamma o sedan duschade o datorn! 

Detta var nog in dag kära blogg! 

Tack till alla som årkat läsa allt detta!

///Bokläsaren

Inga kommentarer: