måndag 8 juni 2009

8 Juni 2009






Tjabba!
Läget? 

Här e det helt okey. 
Har nyss blivit klar med läxan till hemkunskapen. 
Så nu håller jag på att starta Sims 2 på mina föräldras dator. 
(Har en laptop Windows Vista, så det funkar inte på min) 
Så nu kan jag sitta på två datorer samtidigt. 
På min kan jag skriva här, vara på internet m.m. o på mina föräldras dator kan jag spela Sims 2, vilket jag just nu gör:D

Bilden e från när jag o Anna shoppade för flera veckor sedan.
Men vi hade det skit kul! 
Dan efter var det min födelsedag XD 

Jag o Anna prövade 'balklänningar'. Nice!

Min dag: 

06.30: vaknade
07.30: gick till mötningstället, där jag skulle mötta Simone o ha sälle med henne till plugget.
08.10: Biologi. Inget intresant hände. 
09.05: Rast
09.10: Matte, ekvationer.  Som vanligt. 
09. 40: kallade Ingrid, biträddande rektor på alla tjejer i årkurs 6-8. 
09. 55: Rast. 
10.15: Svenska, fick in våra prov idag. O s skrev  vi dikter. 
Ni får läsa de längre ner:D 
11.05: Historia. Såg klart filmen Crash! Jävligt bra alltså! bara några killar i klassen som e störiga o störde. 
12.00: Lunch. Korvstroganoff (stavning) God mat. 
12. 55: Musik. Musiktävling. Min grupp vann med 26 o den andra gruppen hade 6. XD
Men jag hade, Felicia, Louise A, Anna o andra som är jätteduktiga! 
Det var kul! XD

VA`??!
OHH!!!!
Något e fel med cd!
Den vill inte funka! 
O jag som ville spela Sims 2!! ARRGHH!

Tbx till min dag XD

13.30: slutade vi musiken. 
Gick till idrottshallen (badhushallen då) o började skriva dikter. 
Jag skriver upp de med :D 

Vi spelade spökboll på idrotten. KUL!!!  

15.10: Hemma:D 

Jajja, jag får kolla på H2O på Rumänska Jetix, måste ändå utöka mitt ordföråd XD. 

Japp. här kommer mina dikter!




Mitt kollegeblock till Svenskan:D





















Minna dikter till skolan. 







 Mina dikter som jag skrev på Svenskan!

1.    

 Solnedgång
vacker, fin
Går ner, lyser, skiner
Den känner sig speciell
Sunset

2.
 Vattnet
blåt, skönt
rör sig, skinner, blänker
Den känner sig vått
Havet

3. 
Solen 
skön, varm
skinner, värmer, leker
Den känner sig användbar. 
The Sun

4. 
Hunden
liten,busig
leker, busar, sover
Den känner sig nöjd. 
Valpen. 

5.
Boken 
tjock, dålig
läser, skriver, öppnas
Den känner sig bra
Läroboken 

6. 
 Sorgen
djup, dålig
gråter,skriker, gömmer sig
Den känner sig dålig
Hjärtat

Japp de var de jag skrev på lektionen. Vi var tvungen att gå  efter ett speciellt schemma. 

Nr. 5 ska jag renskriva.  
Jag viste inte vilken jag skulle ta o inte Simone heller, så vi böt när Maria inte såg. Jag  valde den jag tyckte bäst om o hon vilken hon tyckte bäst om. Hon tyckte att nr. 5 passade in på läroboken, dålig. Hon skrattade åt den! Det var därför hon tyckte att jag skulle ta den. Så jag tog den! 

Här e de jag skrev själv, utan någon jävla plannering. 

1. 

 
Varför? 

varför, varför, varför? 

Varför lämnade du mig 
här alldeles ensam, utan hopp
Varför? 
Varför stack du?
jag som älskade dig så! 
Varför gjorde du mig illa? 
när allt jag ville va
att vara dig till lags. 
Varför svek du mig? 
När vi hade det så bra? 
Varför, varför, varför? 
Varför gjorde du allt detta? 
Varför lämnade du mig? 
Varför var du olykligt?
Vi hade det ju så bra!

Varför, varför, varför? 



 
2.       
 
Älskade pappa!

Älskade pappa, vad har jag gjort för fel?
Älskade pappa, varför vill du inte mig veta om? 
Har jag svikit dig? 
Har jag varit olydig? 
Älskade pappa, kom tillbaka! 
Jag gör vad som helst! 
Du får röra vid mig...
Du får slå mig
Du får göra min kropp illa
Men snälla, 
kom tillbaka hem!
Älskade pappa, jag älskar dig! 


3.

Mamma!

Mamma, varför dog du? 
Mamma, varför svek du ditt löfte
om att aldrig lämna mig
Varför ljög du? 
Du viste att du skulle dö
Men änd ljög du! 
Jag hatar dig för det! 
Men jag saknar dig förskräkligt
gråter efter dig om nätterna.
Pappa längtar också efter dig, gråter gör han också, 
men visar såklar inte det.
Lillasyster kollar runt efter dig. 
Storebror är ofta arg, men jag vet 
att han saknar dig. 
Själv vet jag inte
men jag saknar dig förskräkligt

Mamma, jag ville bara säja att
jag älskar dig så! 



inte värdens bästa! jag vet!

Ni har säkert märkt att jag inte skriver om vänskap, kärlek o sånt, mest om sorg. Varför vet jag inte, men jag ska försöka skriva om det andra också. 

Ha det bra! 

// Bokslukaren



Inga kommentarer: