tisdag 2 juni 2009

Hemsökt - Älska dig till Döds

Denna bok som jag tänker skriva om heter: 
Hemsökt - Älska dig till döds och det är den kända ungdommsförfattarinan Meg Cabot som skrivit denna serie. Serien heter Hemsökt och Älska dig till Döds är första delen.  

Boken handlar om Susannah, som är medlare (= som kan se och prata med de döda). I den här boken flyttar hon till Carlifornien, för att bo med sin mamma och hennes nya man. Susannah är sexton år och kommer egentligen från New York, där hon bot i hella sitt liv, tills nu. 
Susannah har inget imot Andy (Andrew) hennes styvpappa. Och inget emot Trötter (Jack), Toker (Brad) och Klocker ( David). De har fåt 'smeknamn efter vad hon tycker om de. 
När hon kommer in i sitt nya rum för första gången gissa vad hon ser? 
Exakt, ett spöke. Viserligen det snyggaste spöke hon NÅGONSIN set, men ändå ett spöke. 
När hon ska börja i den nya skolan upptäcker hon att rektorn också är en medlare. Och att det finns ett spöke på skolan. Ett väldigt argt spöke. Heather är hennes namn. Susannah får MÅNGA bekymer på grund av Heater, men också av Jesse (spöket i hennes rum) enligt henne själv. Men ska man nu tala sanning så är det tack vara Jesse som Susannah lever vid slutet av boken.  

Denna bok har allt nästan: 
* Fantasy
* Spänning
* Lite action
* Romantik
* Vänskap
* Familj
m.m

Mina personliga åsikter är att den var jätte bra! Hemsökt - serien var den första serien jag läste i sexan, när jag börjat på Björnekullaskolan. 
Jag tycker inte att författaren överdriver eller skriver för detaljerat. den är lagom. 
Boken är lättläst och har 222 sidor. 

Betyg: *****/***** 

Tro mig! Denna bok vill inte DU missa!

//Bokslukaren

Inga kommentarer: